انواع عمل های لاغری
نوشته شده توسط : نت ویر

بسیاری از افراد در کنترل اشتهای خود هنگام غذا خوردن با مشکل روبرو هستند که منجر به تجمع چربی و اضافه وزن می شود. بنابراین برخی سعی می کنند با استفاده از روش های نوین پزشکی مانند بوتاکس معده و بالون معده به دنبال روش هایی برای کاهش وزن و کاهش پرخوری در مقادیر زیاد باشند.

بوتاکس معده

بوتاکس معده یک روش غیر جراحی است و یکی از جدیدترین تکنیک هایی است که برای کاهش وزن پس از استفاده زیاد از بوتاکس در زمینه لوازم آرایشی استفاده می شود.
هدف بوتاکس کاهش مصرف غذا، احساس سیری سریعتر و کاهش دوره های گرسنگی برای کمک به کاهش وزن است.

بوتاکس معده چگونه تزریق می شود؟

بیمار قبل از عمل تحت بی حسی موضعی قرار دارد. این عمل نیازی به برش از طریق شکم ندارد و از طریق آندوسکوپ پزشکی انجام می شود که از دهان وارد شده و از مری عبور می کند تا زمانی که به معده برسد.
پزشک مکان های تزریق داخل معده را تعیین می کند و تزریق از طریق سوزنی که در انتهای آندوسکوپ قرار دارد انجام می شود و پزشک عضلات دیواره معده را هدف قرار می دهد که باعث هضم غذا به آهستگی می شود.
مقادیر مشخصی از بوتاکس تعیین می شود زیرا تزریق مقادیر بیش از حد بوتاکس منجر به اثرات منفی و فلج عضلات منجر به سو هاضمه می شود.

بالن معده

عمل بالن معده یکی از بهترین روش های لاغری در سرتاسر جهان است و یکی از روش های لاغری غیر جراحی است که طی آن اندازه معده بدون برداشتن بخشی از آن کاهش می یابد. با قرار دادن یک بالون لاستیکی سیلیکونی در داخل معده که با خوردن مقدار کمی غذا به احساس سیری کمک می کند.

نحوه انجام بالون معده

فرد تحت تأثیر یک بیهوشی ساده یا یک آرامبخش ساده قرار دارد که به او کمک می کند تا آرام شود و در حین عمل احساس درد نکند.
فرآیند بالون معده از طریق آندوسکوپ پزشکی انجام می شود که از دهان به معده وارد می شود. آندوسکوپ یک نور و یک دوربین نصب شده در یک انتهای آن دارد که به پزشک کمک می کند تا بالون را هنگام قرار گرفتن در داخل معده ببیند. بالون هنگام قرار دادن کوچک می شود و با کاتتر با محلول نمکی و برخی نقاط از رنگ آبی پر می شود. بالون حاوی دریچه ای است که خود بسته می شود و وقتی بالون پر می شود ، کاتتر خارج می شود و بالون داخل معده می ماند.

نامزدهای عمل بالون معده

بالن معده برای افرادی که می خواهند 10-20 کیلوگرم وزن کم کنند و شاخص توده بدنی آنها 30-40 باشد ، مناسب است.
کسانی که دچار برخی بیمارهای پزشکی هستند باید این عمل را انجام ندهند. فرد برای انجام عمل مشكل معده یا مری مانند عفونت و زخم نداشته باشد.

رژیم بعد از بالون معده

فرد در طی هفته اول در اثر از دست دادن اشتها به دلیل استفراغ و حالت تهوع که پس از عمل ایجاد می شود، وزن زیادی از دست می دهد.
رژیم غذایی پس از روند بالون معده در هفته های اول باید فرد نوشیدن مایعات مانند سوپ، آب میوه های کم قند و نوشیدنی های گیاهی بنوشد. سپس فرد می تواند غذاهای نرم، هضم آسان مانند ماست بدون چربی و میوه های پوره شده بخورد. در طول دوره نصب بالونپ، برای دستیابی به نتایج مثبت باید مواردی را در نظر گرفت، از جمله: غذا را خوب بجوید از نوشابه و نوشیدنی های کافئین دار مانند چای و قهوه خودداری کنید از خوردن غذا قبل از خواب مستقیم خودداری کنید مانند نوشیدن مایعات به مقدار زیاد.

 





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: